Dołączył: 05 Mar 2008 Posty: 4 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa Posiadane auto: aveo 1,4 5d,2004
Piwa: 0/0
Wysłany: Sro 05 Mar 2008, 11:21
Temat postu:
Re: ( Chevrolet Aveo ) pomaranczowa kontrolka check od silnika
Witam w nawiązaniu do problemu zapalania się lampki check w Aveo. Czy ktoś miał problemy z pracą silnika, dławieniem się szczególnie na zimnym silniku, nierówną pracą na wolnych obrotach? Wymieniłem cewkę przewody zapłonowe i świece - silnik pracował równo kilka dni i znów to samo, wlałem preparat wiążący wodę STP do paliwa - 1 dzień równej pracy, silnik od pewnego momentu rozgrzania zaczyna pracować równo, komputer sygnalizuje wypadanie zapłonu. Czy ktoś ma jakiś pomysł? _________________ canisvet
Ja miałem mam i chyba bede miał problem z ta kontrolka, byłem w salonie kilkanascie razy ale gadka standardowa oni chyba dostaja te odpowiedzi od producenta że niby to złe paliwo a bo to trzeba trochę przepalić. Odebrałem auto z salonu naprawie bo mi silnik nadal pracował po wyjeciu kluczyka ze stacyjki, problem był taki, że płyn do spryskiwaczy miał popekane przewody i kapał sobie na przewody które doprowadziły do zwarcia, niby potem było wszystko ok. Wyjechałem z salonu, zrobiłem może z 1 km po czym zapaliła mi się kontolka check, zawróciłem na skrzyżowaniu a w salonie Pan z uśmiechem na twarzy powiedział że jeżdżę za delikatnie i muszę m czasami dac po [cenzura] bo mi sie nagar zbiera i koszt czyszczenie u nich to 80 zł więc lepiej przycisnąć na trasie to zniknie problem.
Kontrolka dalej świeci prędzej mi silnik wyskoczy spod maski niz przestanie świecić ta kontrolka, teraz do tego strasznie sie dławi i juz wogóle nie wiem co jest. Jak macie koledzy jakies pomysły jak to rozwiązać to proszę o radę
Re: ( Chevrolet Aveo ) pomaranczowa kontrolka check od silnika
Witam!!
Ten sam problem mam z kontrolka check w lacetti 1.4, samochód kiedyś nie chciał mi zgasnąc i okazało sie ze pekl kabelek doprowadzajacy plyn do tylnej wycieraczki, ale kontolka check dalej swieci. Bylem w aso powiedzili to co nam wszystkim, zeby ostrzej jezdzic, a po skasowaniu w komputerze, jezeli zacznie znowu swiecic, to zeby do nich przyjechac to zdejma glowice i wyczyszcza ewentualnie wymienia zawory. Dziwne mi sie to wydaje bo samochod ma ledwie 17.500km na liczniku, wiec jakby odkrecili to zobaczyli by praktycznie nowe zawory. Zmienilem swiece i po miesiacu kontolka znow sie pali,wymienie kable i cewki zaplonu bo to raczej tego jest wina. Sadze ze gdyby nawet zawory wymienili to i tak by to nic nie pomoglo.
Dołączył: 05 Mar 2008 Posty: 4 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa Posiadane auto: aveo 1,4 5d,2004
Piwa: 0/0
Wysłany: Pią 18 Kwi 2008, 09:35
Temat postu:
Re: ( Chevrolet Aveo ) pomaranczowa kontrolka check od silnika
Witam ponownie, ja już wiem wszystko na temat dławienia się silnika i zapalania się lampki check. Dotarłem do mechanika z 35 letnim stażem Daewoo/Chevrolet/Opel i rzeczywiście chodzi o zawory, ale nie trzeba ich wymieniać. Rady udzielane w serwisach żeby ostro pojechać są prawdą, tylko nikt nie bierze tego na poważnie. Ja zostałem przewieziony z prędkością 170km/godz po Warszawie, i problem od razu zniknął. Natomiast fakt podpierania się trzonków zaworów przez nagar nie przemawia na korzyść konstrukcji GM. Uwaga trzeba pojechać na maksymalnych obrotach na kilku pierwszych biegach. Pozdrawiam _________________ canisvet
Też miałem (mam nadzieję, że problem nie wróci) z kontrolką check w lacetti 1.4. Własnie dziisaj odebrałem z serwisu - wymiana zawór etc. Trzymali pięć dni. Za pierwszym razem skasowali błąd za drugim juz naprawiali. Mówili, ze już zdeka naprawiali chevi z takim problemem. Rzeczuwiście GM się nie popisało. Całe szczeście na gwarancji.
Re: ( Chevrolet Aveo ) pomaranczowa kontrolka check od silnika
Po przejechaniu 47 000 km Lacetti 1,6 też wystąpił problem z lampką check.
Do tej pory nigdy się nie zapaliła. Wypróbowałem wszystkie opisane na forach sposoby i nic- świeci dalej
Umówiłem sie do serwisu. Nie omieszkam powiadomić co mi powiedzieli i zrobili.
Byłem w serwisie i stwierdzili uszkodzenie układu recyrkulacji spalin. Jest do wymiany. Za 10 dni mam przyjechać i wymienią.
Re: ( Chevrolet Aveo ) pomaranczowa kontrolka check od silnika
witam, spotkało mnie to samo po 50.000km laceti 1.6 oświeciła mi sie kontrola silnika. Pojechałem do serwisu, skasowali ją (160zł) i powiedzano mi że zawisił się czujnik czystości spalin i że już jest oki. A tu po 200km znowu, auto jedzie nic się nie dzieje, pali w normie a nowy czujnik niby się zabrudził spalinami i wymiana to ok 650zł i co wy na to...?
Re: ( Chevrolet Aveo ) pomaranczowa kontrolka check od silnika
Po dwóch tygodniach od wymiany zaworu recyrkulacji spalin lampka zapaliła się ponownie. Silnik pracuje normalnie, żadnych objawów.
Ciekawe co mi teraz powiedzą. Najgorsze jest to, że 2 września jadę w trasę około 4 tyś km. Jeżeli w poniedziałek mi nie zrobią będę musiał jechać z paląca się lampką.
Re: ( Chevrolet Aveo ) pomaranczowa kontrolka check od silnika
napisz jak możesz co ci powiedzieli, ja sprobuje też coś po kombinować, ja już zrobiłem 1tys. km z lampką i nic się nie dzieje, dziwne a może tak ma być?
Re: ( Chevrolet Aveo ) pomaranczowa kontrolka check od silnika
W serwisie tylko skasowali alarm i powiedzieli abym jeżdził na wyższych obrotach ok 3500.
Przez dwa tygodnie jeździłem głównie po autostradach. Obroty były w granicach 4000. Przejechałem około 4500 km i lampka się nie zapaliła. Po powrocie do kraju i dwóch dniach jazdy po mieście lampka się zapaliła ponownie.
Witam
Miałem podobny problem - mam Aveo 1.2, 5-drzwiowy, rocznik 2004. Zauważyłem, że kontrolka zapala się m.in. przy zadławieniu silnika - silnik nie gaśnie całkowicie, ale jest bliski, np. przy zbyt wysokim biegu.
W serwisie (Bogacki, Szczecin) generalnie czyścili gniazda zaworowe i zawory - pomagało z reguły na krótko. Wreszcie powiedzieli, żeby lać lepsze paliwo, bo tankowałem na Neste 95 oktanów. Zacząłem tankować na Shell też 95 oktanów zwykłą. Po pewnym czasie kontrolka i tak zaczęła się zapalać. Powiedziano mi wtedy, że paliwo musi być lepsze - czyli 95 oktanów ale V-Power. Zrobiłem tak i faktycznie pomaga - od końca gwarancji (marzec 2008) ani razu się dziadostwo nie zaświeciło.
Ale w zeszłym tygodniu zatankowałem, trochę przypadkowo, na 123 (jakaś filia Statoil) paliwo 98 oktanów, bo i tak jest tańsze niż 95 V-Power Shell'a. PO PROSTU REWELACJA!!! Silnik pracuje kompletnie inaczej, tzn. lepiej - dynamika jest dużo lepsza, skrzynia biegów nie szarpie przy zmianie biegów, szczególnie tych najniższych. Praca silnika jest jakby bardziej równa i w ogóle takie wrażenie jakby silnik pracował "chętniej" - tak jakby na 95 oktan Shell'a miał "katar" i jakoś tam pracował, a przy 98 oktanach tego "kataru" nie ma.
Może macie doświadczenia z paliwem 98 oktanów, szczególnie ze stacji 123 albo Statoil? Bo jestem ciekaw czy jednak na tym paliwie ta dioda znowu nie zacznie mi się świecić.
Na razie przejechałem na tym nowym paliwie kilkanaście, może paredziesiąt km, ale jest naprawdę obiecująco.
Co do wrażliwości tego silnika to potwierdził to także mechanik z Polmozbytu na Białowieskiej w Sz-cinie, który wcześniej pracował przy samochodach Daewoo. Są dwie sondy lambda i parametry są tak ustawione, że łatwo to skopać i wtedy zaczyna się ta dioda świecić.
Re: ( Chevrolet Aveo ) pomaranczowa kontrolka check od silnika
Tez miałem problem z check engine w Lacetti 1.4 z 2006roku.
Na zimnym silniku wibrował jak stary diesel, a przy próbie gwałtowniejszej jazdy na zimnym silniku - zaczynała mrugać pomarańczowa lampka, po czym zapalała sie na stałe. Silnik pracował wtedy ze zdecydowanie mniejszą mocą, był jakby "zatkany". Lampka gasła dopiero po wyłączeniu i ponownym odpaleniu ciepłego silnika. Im na dworze robiło sie zimniej tym problem był coraz bardziej dokuczliwy.
Pierwsza wizyta w serwisie - standard - ściema o złym paliwie. Problem pojawiał się nadal, a ja byłem na granicy wytrzymałości nerwowej. Po raz kolejny pojechałem do serwisu - tym razem powiedziałem sobie, ze nie dam sie zbyć [cenzura]łami o złym paliwie i za mało dynamicznej jezdzie. O dziwo zostałem kulturalnie przyjety i serwisant miał juz całkiem inną teorię na ten problem... Wymiana zaworów wydechowych. W serwisie samochód stał 3 dni.
Przy odbiorze usłyszałem, że na pewno już wiecej nie powróci mi ta usterka, a problem jest powszechny i dotyczy wielu klientow. Po wymianie zaworów problem podobno nie powraca... Na razie auto jezdzi jak nowonarodzone. Od nowosci nie pracowało tak równo zimą na nierozgrzanym silniku.
NIe dajcie więc sobie wmawiac bzdur i żadajcie naprawy póki auto na gwarancji. Później taka naprawa kosztuje 1500-2000zł.
Niestety, moja radość ze stosowania paliwa 98 oktanów została i tak przygaszona - kontrolka znowu się zapala. Zachowanie się kontrolki jest bardzo podobne jak u chroberta - na zimnym silniku mruga aż wreszcie zaczyna świecić ciągle, a po wyłączeniu silnika i ponownym odpaleniu gaśnie. Nie zwróciłem uwagi na to czy silnik przy tym ponownym odpaleniu, kiedy kontrolka gaśnie, jest ciepły czy znowu zimny.
Kontrolka nie mruga przy każdej jeździe - nie zbadałem dokładnie kiedy, w każdym razie problem powrócił, zatem nie będę rekomendować 98 oktanowego paliwa ze stacji 123, a o wymianę zaworów wydechowych zapytam - oczywiście w nieautoryzowanym serwisie (kiedyś ten serwis miał autoryzację na Daewoo, zatem dość dobrze orientują się o co chodzi w Chevroletach koreańskich).
Re: ( Chevrolet Aveo ) pomaranczowa kontrolka check od silnika
Witajcie!dorzuce tu tylko swoj kamyk do ogrodka,tez mialem 2krotnie problem z zaswieceniem sie na stale zoltej lampki check engine.Oczywiscie gwarancja i wizyta w ASO. Dwukrotnie wymieniono sonde lambda i mowiono o paliwie. Wada ustala, obecnie tylko zbieram rachunki za paliwo /tylko BP 95/zeby mi juz nikt nie mowil o paliwie. Zalecali tez ostro czasem pojezdzic!
Re: ( Chevrolet Aveo ) pomaranczowa kontrolka check od silnika
Witam
Tez miałem problem z check engine w Lacetti 1.4, jak pozostali z was, rowniez odwiedzalem czesto aso, mowili ze zle palilo, ze za slabo cisne auto itp, za ktoryms razem wymienili kable wysokiego napiecia, i swiece. W ogole to cale palenie tej lapmeczki zaczelo sie po jakims czasie od pierwszej wymiany swiec. Bylem w kilku aso i w kazdym zmieniali na te same swiece, mowili ze daja takie do wszystkich lacetti z takim silnikiem i powinno byc dobrze, a jednak nie bylo bo kontrolka palila sie co jakis czas. po 3 wymianie swiec chcieli rozebrac silnik, ale na wlasna reke sprobowalem zobaczyc jeszcze raz jak maja sie swiece, i okazalo sie ze byl nagar i peknieta porcelanka na 2 swiecach. Doszedlem do wniosku ze maja za mala cieplote. W kazdym razie sam dobralem odpowiednia cieplote, i jak narazie po przejechaniu kolejnych 20tys lampka sie nie zapalila, i nie ma znaczenia jak jade, czy spokojnie czy tez bardzo dynamicznie. Moze komus to pomoze. Pozdrawiam
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Chevrolet Aveo ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.