Dołączył: 09 Kwi 2011 Posty: 88 Skąd jesteś (miejscowość / region): cięcina Posiadane auto: Chevrolet Spark 1,0 2012r.
Piwa: 1/22
Wysłany: Pią 28 Lip 2017, 14:45
Temat postu:
Szum opon
Od dwóch miesięcy słychać bardzo głośny szum opon w moim Sparku. Opony Continental z 2012 r. letnie. Mam je od nowości, czyli zakupione wraz z autem w salonie. Pytam czy może to być przyczyna przestawienia się zbieżności bo na rondzie słychać pisk, czy jest to wina starych opon? Bieżnika jest jeszcze jakieś 2 mm do ogranicznika. Kiedy jadę drogą ekspresową i na łuku skręcę kierownicą w lewo szum ustaje. _________________ mariusz
Posiadane auto: Chevrolet Spark M200 0,8 2006
Piwa: 0/0
Wysłany: Nie 17 Wrz 2017, 22:06
Temat postu:
szum opon
Witam,
Generalnie też mam takie problemy ze Sparkiem (M200) z 2006r. Posiadam auto też od początku z salonu.Mam już drugi komplet opon ale generalnie nie one mają tu winę.Zbieżność może się przestawić praktycznie tylko przy wyeksploatowaniu się końcówek drążków kierowniczych lub kól listwy kierowniczej (luz na końcówkach) przy czym ten problem ujawnia się nadmiernym luzem w kole kierownicy.Mogą też zmienić się kąty kół po wyeksploatowaniu się łożysk w kolumnach McPersonów (słychać wtedy specyficzny chrobot przy skręcaniu kołami) a także wybiciu się sworzni wahaczy lub gum przy drążku stabilizatora na połączeniu z wahaczem lub wybiciu tulei metalowo-gumowej wahacza.Te elementy mają bezpośredni wpływ na geometrię przednich kół.Jest to do stwierdzenia na każdej stacji diagnostycznej za niewielkie pieniądze.Również,ewentualna wymiana tych elementów,też nie jest droga i skomplikowana no może za wyjątkiem McPersonów.Sparki mają jeszcze jedną wadę,mianowicie kiepskiej jakości łożyska na piastach przednich i tylnych kół,mogą mieć one również wpływ na głośną pracę kół (szum) jak również zatarcie prowadnic przednich zacisków hamulcowych też będzie charakteryzowało się szumem w kole i jego brakiem przy skrętach (klocek hamulcowy będzie ocierał o tarczę a przy skrętach z reguły będzie się luzował).Bardzo lubi w Sparku też skorodować gniazdo tłoka w zacisku hamulcowym i także objawiać się szumem lecz w tym przypadku będzie też grzało się nadmiernie koło.
W przypadku mojego samochodu,te wszystkie elementy są na bieżąco przeglądane i wymieniane oraz czyszczone.Szum pochodzi jednak z łożysk (78 000 km. przebiegu).Co do pisków przy skrętach na rondach też mam takie problemy od momentu wymiany tylnych amortyzatorów i tulei tylnej belki jezdnej.Tylne zawieszenie Sparka jest bardzo sztywne co przy ostrych skrętach niestety powstrzymuje duże przechyły samochodu i co za tym idzie, stawia duże opory dla kół prowadzących.Skutkuje to często piskiem opon a niekiedy nawet wyrzuceniem tyłu co jest bardzo niebezpieczne na mokrej lub śliskiej nawierzchni.Sparki są niestety autami klasy "A" typowo miejskimi więc nie można od nich wymagać zbyt dużego komfortu jazdy no ale "Coś za coś" w cenie.
Jestem pewny,że opisany przez ciebie problem nie pociągnie cię bardzo po kieszeni więc spokojnie możesz w nocy spać a sprawdzenie opisanych przeze mnie układów przyczyni się tylko do bezpieczeństwa jazdy i niezawodności twojego autka.
Pozdrawiam,
Mariusz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Chevrolet Spark ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.