witam, potrzebuje pomocy.
Przywiozłem Chevroleta Matiza z Niemiec, silnik 0.8l z gazem. Uszkodzony był silnik, wymieniłem silnik na używany i auto dymi na biało, pali się kontrolka od silnika. Silnik chodzi niezbyt równo, jakby któryś wtryskiwacz nie spalał. Może ktoś mi podpowiedzieć co to może być. Z góry dziękuje
Dołączył: 09 Lut 2009 Posty: 1887 Skąd jesteś (miejscowość / region): białystok Posiadane auto: chevrolet aveo T255 i hultaj atos
Piwa: 137/4
Wysłany: Wto 08 Mar 2016, 22:48
Temat postu:
Re: ( Chevrolet Spark ) Chevrolet Matiz 0.8 dymi na biało
Zobacz czy w zbiorniczku wyrównawczym pojawiają się pęcherzyki powietrza- prawdopodobnie wina leży w uszczelce pod głowicą (biały dym) lub siedzą pierscienie i uszczelniacze zaworowe- siwy dym w każdym razie masz silnik do remontu _________________ Wszystkie błędy stylistyczne i ortograficzne są zamierzone- jakiekolwiek powielanie ich i rozpowszechnianie bez mojej zgody jest zabronione! Nie udzielam rad telefonicznie.
Re: ( Chevrolet Spark ) Chevrolet Matiz 0.8 dymi na biało
auto stało w Niemczech prawie 3 lata, może być że jakaś woda w tłumiku czy coś w tym rodzaju? Tak mi mówi sprzedawca, chodził z godzinę czasu na wolnych ok ale przy dodaniu gazu zaczyna dymić na biało
Dołączył: 09 Lut 2009 Posty: 1887 Skąd jesteś (miejscowość / region): białystok Posiadane auto: chevrolet aveo T255 i hultaj atos
Piwa: 137/4
Wysłany: Sro 09 Mar 2016, 18:50
Temat postu:
Re: ( Chevrolet Spark ) Chevrolet Matiz 0.8 dymi na biało
Sprawdź kompresję na cylindrach. Zmień też uszczelniacze zaworowe- koszt w sumie niewielki. _________________ Wszystkie błędy stylistyczne i ortograficzne są zamierzone- jakiekolwiek powielanie ich i rozpowszechnianie bez mojej zgody jest zabronione! Nie udzielam rad telefonicznie.
Dołączył: 09 Lut 2009 Posty: 1887 Skąd jesteś (miejscowość / region): białystok Posiadane auto: chevrolet aveo T255 i hultaj atos
Piwa: 137/4
Wysłany: Pią 11 Mar 2016, 05:59
Temat postu:
Re: ( Chevrolet Spark ) Chevrolet Matiz 0.8 dymi na biało
Może. Słabym punktem silników matizów (też 0,8/52km) były elementy układu zapłonowego (sam aparat). Jak pali na 2 cylindry to odczyjesz różnice w mocy (i spalaniu) ale w dymie czuć mocno benzynę . Wykręć świece i zobacz w jakim jest stanie. _________________ Wszystkie błędy stylistyczne i ortograficzne są zamierzone- jakiekolwiek powielanie ich i rozpowszechnianie bez mojej zgody jest zabronione! Nie udzielam rad telefonicznie.
Witam, znalazłem przyczynę dymienia na biało. Była woda - dużo wody w tłumniku. Pochodził kilka godzin i coraz mniej aż przestał dymić.
Teraz złapał tylko błąd - świeci się kontrolka silnika i chodzi niezbyt równo.
Co może być przyczyną?
Cewka zapłonowa? Przewody, świecę?
Po podłączeniu kompa wyskakuje błąd - wypadanie zapłonu. Czekam na podpowiedzi
Dołączył: 09 Lut 2009 Posty: 1887 Skąd jesteś (miejscowość / region): białystok Posiadane auto: chevrolet aveo T255 i hultaj atos
Piwa: 137/4
Wysłany: Wto 22 Mar 2016, 22:37
Temat postu:
Re: ( Chevrolet Spark ) Chevrolet Matiz 0.8 dymi na biało
Przyczyn może być kilka:
- uszkodzona cewka zapłonowa (aparat zapłonowy)
- uszkodzone świece
- uszkodzone przewody
- nieprawidłowe ustawienie zaworów
- wypalone zawory
Na początek wymień świece i przewody WN. Jeżeli nic- zrób sprawdzian luzu zaworowego. Jeżeli dalej nie- zostaje kompresja. _________________ Wszystkie błędy stylistyczne i ortograficzne są zamierzone- jakiekolwiek powielanie ich i rozpowszechnianie bez mojej zgody jest zabronione! Nie udzielam rad telefonicznie.
Posiadane auto: Chevrolet Spark M200 0,8 2006
Piwa: 0/0
Wysłany: Pią 29 Wrz 2017, 18:54
Temat postu:
Re: ?Znaleziona przyczyna dymienia na biało
pitermaly napisał:
Teraz złapał tylko błąd - świeci się kontrolka silnika i chodzi niezbyt równo.
Co może być przyczyną?
Cewka zapłonowa? Przewody, świecę?
Po podłączeniu kompa wyskakuje błąd - wypadanie zapłonu. Czekam na podpowiedzi
Poza tym co napisał nadamus, możesz mieć gdzieś fałszywe powietrza przy zakładaniu osprzętu np.doprowadzenie powietrza od filtra.Wyczyść też preparatem do czyszczenia przepustnic silniczek krokowy uprzednio go wykrcając.Podczas czyszczenia uciskaj na jego trzpień.Warto przy tej okazji przeczyścić samą przepustnicę.(Sprawdź szczególnie połączenia kanału ssącego powietrze od silniczka krokowego i czujnika położenia przepustnicy).Błąd wyświetlony na "Checku" wykasujesz w ASO lub po 10-ciu prawidłowych odpaleniach silnika.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Chevrolet Spark ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.