Witam,
zamówiłem w sobotę nowe Aveo 4d, 1.3D 95 KM Niebieski w wersji LT+.
To moje pierwsze nowe autko i dieselek. Nasuwa mi się jedno pytanie jaką stację wybrać do stałego tankowania autka? Chciałbym chyba tankować tylko na jednej firmie która mnie nie zawiedzie, myślałem nad Shell ktoś ma jakieś doświadczenie z ich paliwem?
Dołączył: 09 Lut 2009 Posty: 1887 Skąd jesteś (miejscowość / region): białystok Posiadane auto: chevrolet aveo T255 i hultaj atos
Piwa: 137/4
Wysłany: Pon 26 Wrz 2011, 20:40
Temat postu:
Re: ( Chevrolet Aveo ) Nowe Aveo 4d
tankuje na shellu (i w sumie tylko benzyne ) i mam pozytywne opinie na temat v-power 95 co prawda jest troche drozsza od zwyklej 95 ale za to mniej spala wiem z doswiadczenia teraz jezdze na gazie ( z statoil) ale zawsze benzyna v- power na rozruch _________________ Wszystkie błędy stylistyczne i ortograficzne są zamierzone- jakiekolwiek powielanie ich i rozpowszechnianie bez mojej zgody jest zabronione! Nie udzielam rad telefonicznie.
tankuje na shellu (i w sumie tylko benzyne ) i mam pozytywne opinie na temat v-power 95 co prawda jest troche drozsza od zwyklej 95 ale za to mniej spala wiem z doswiadczenia teraz jezdze na gazie ( z statoil) ale zawsze benzyna v- power na rozruch
Jeżdziłem takim na jeżdzie testowej - LT+, sedanik, ale motor 1.2 86KM. Ogólnie świetne autko, dużo bardziej precyzyjny układ kierowniczy, mniejsza sama kierownica, świetny wypas... Przyśpiesza niestety gorzej niż moje aveo, ale tragedi nie ma _________________
Za mną już pierwsza droga nowym Aveo. Autko spisało się świetnie, nie mam żadnych zastrzeżeń do niego.
Jedna sprawa która mnie nurtuje to system start/stop.
Jak dokładnie to działa, testując go na trasie na początku silnik na postoju przy światłach i przejazdach kolejowych sam się wyłączał natomiast po dłużej jeździe już niestety nie.
Czy ktoś wie coś na ten temat? I jaki ten system ma wpływ na turbinę diesla?
niektóre systemy start-stop miewają różne ograniczenia np. jeśli temperatura silnika nie przekracza pewnej wartości, system jest nieaktywny (tzn. nie będzie wyłączać silnika podczas postoju), w turbodieslu może być również zabezpieczenie działające w drugą stronę - na rozgrzanym silniku, gdy turbosprężarka pracowała jakiś czas, uniemożliwi zgaszenie silnika z uwagi na smarowanie turbo olejem. _________________
Ilość załączonych sprzętów w samochodzie (klima, ogrzewanie, radio) styl jazdy, zużycie akumulatora (czas użytkowania). I oczywiście temperatura silnika, za zimny nie za gorący też nie. _________________
No to widać że zaprojektowali to dość rozsądnie, oprócz wyższej ceny akumulatora przy wymianie za kilka lat, żadnych dodatkowych "niespodzianek" nie powinno być. _________________
Za mną pierwsza wizyta w serwisie i wymiana oleju przyjemność kosztowała 292,06.
Mam małe pytanie bo nie wiem czy dobrze zrozumiałem serwisanta w mojej wersji diesla jest jakiś filtr cząstek stałych albo całkowitego spalania i to wymaga jakiejś większej uwagi w użytkowaniu, ktoś coś wie o tym? _________________
filtr cząstek stałych - ma to każdy diesel który spełnia normę EUROV (czyli wszytskie obecnie oferowane diesle). Mogą się baaardzo różnić konstrukcję, generalnie ma za zadanie eliminować niekorzystne produkty procesu spalania. Niestety, bywa zawodny przy jeżdzie na krótkich odcinkach miejskich. Gdy zacznie się tzw. procedura wypalania filtra trzeba przez określony czas jechać z określonymi obrotami silnika i/lub prędkością. Jeśli przerwiemy procedurę paliwo dostaje się do oleju i trzeba wymieniać częściej olej - kontroluj jego stan.
Dokładniejsze info powinno być chyba w książce gwarancyjnej. _________________
Ok, ale widzę ze jeżdzisz głównie w mieście więc spytam o dwie rzeczy
1)Sprawdzasz co jakiś czas poziom oleju w silniku? Zdarzało się, że jego poziom wzrastał?
2)Masz na zegarach kontrolę filtra cząstek stałych? Zapala się co jakiś czas np. podczas stania w korku?
Jeśli poziom oleju nie wzrasta,a kontrolka się nie zapala to podejrzewam że masz filtr nowszej generacji, z dodatkowym wtryskiwaczem paliwa za katalizatorem (podnosi on temperaturę spalania wypalając cząstki stałe).
Jeśli by tak było to bardzo dobra informacja o tych dieslach - co prawda podnoszą minimalnie spalanie, ale nie jest konieczna dodatkowa wymiana oleju ani też jakokolwiek obsługa filtra, więc z punktu widzenia użytkownika zdecydowanie lepsze rozwiązanie _________________
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Chevrolet Aveo ) Oceń swoje auto - opinie i testy użytkowników
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.